Consulting

CODURILE CAEN DISPONIBILE ȘI CALENDARUL SCHEMEI DE AJUTOR PENTRU HORECA

 

În urma ședinței pe care a avut-o Ministrul Economiei, domnul Virgil Popescu împreuna cu reprezentanții domeniului HoReCa și premierul Ludovic Orban unde s-a discutat despre ajutorul oferit restaurantelor, pensiunilor și altor firme din domeniul ospitalității începând cu anul 2021, s-au concluzionat anumite informații pe care vi le prezentăm mai jos.

 

OBIECTIV:

  • Se vor acorda ajutoare de stat pentru a compensa o parte din pierderile suferite ca urmare a pandemiei cu virusul COVID-19 în anul 2020, printr-o schemă în valoare totală de 500 de milioane de euro.
  • Beneficiarii vor primi 20% din pierderea suferită la cifra de afaceri pe anul 2020 comparativ cu cifra de afaceri pe anul 2019, pe codurile CAEN autorizate, în limita unui plafon de 800.000 de euro
  • Se estimează că vor primi ajutoare de stat 73.211 de beneficiari, dintre care 15.168 structuri de cazare, 52.583 structuri de alimentație și 5.460 agenții de turism.

 

CODURILE CAEN ELIGIBILE:

  • Agenții de turism licențiate care desfășoară activități conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990,
  • Structuri de primire turistică cu funcțiuni de cazare clasificate, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590,
  • Structuri de alimentație, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630.

CALENDARUL SCHEMEI DE AJUTOR:

  • Inregistrarea prin accesarea sistemului informatic dedicat acestui program și completarea formularului electronic de înscriere de către solicitant;
  • Depunerea declarației pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite în baza Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijin a economiei în contextul actualei epidemii de Covid-19, ajutoarele de minimis, precum și cu ajutoarele care se încadrează în domeniul de aplicare a regulamentelor de exceptare pe categorii;
  • Depunerea declarației pe propria răspundere cu privire la faptul ca firma nu era în dificultate la 31 decembrie 2019, cu excepția microîntreprinderilor sau întreprinderilor mici care se aflau deja în dificultate la 31 decembrie 2019 și care au obligația îndeplinirii condițiilor de la art. 3 alin. (5);
  • Depunerea situațiilor financiare anuale;
  • Depunerea balanțelor de verificare lunare pentru urmărirea trasabilității plăților;
  • Depunerea raportărilor contabile semestriale;
  • Depunerea certificatului de atestare fiscală;
  • Depunerea declarației pe propria răspundere a beneficiarului, conform Recomandării Comisiei Europene nr. 4885 final din data de 14.07.2020, din care să rezulte îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții: ca nu este rezident în scopuri fiscale sau înmatriculat în temeiul legilor din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene3 a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale, ca nu este controlat, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante, în funcție de beneficiarul real, astfel cum este definită în art. 3 punctul 6 din Directiva nr. 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei, ca nu controlează, direct sau indirect, filialele sau nu dețin unități permanente proprii în jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale si ca nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale.

Menționam ca la etapele de accesare pot să apară modificări!

 

INFORMAȚII UTILE:

  • Schema de ajutor de stat ar urma să fie în vigoare de la data adoptării sale până la 30.06.2021.
  • Semnarea contractului de finanțare cu beneficiarul în cadrul schemei se va face până cel târziu la data de 30 iunie 2021, iar plata sumelor in aproximativ 30 de zile, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021.
  • Principiul de selectare pentru finanțare o sa fie „primul venit-primul servit”. Așadar, antreprenorii cu microîntreprinderi și firme mici și mijlocii trebuie să fie pe fază, să nu piardă startul, mai ales că la această schemă de finanțare vor beneficia de ajutoare și companiile mari, care au resurse tehnice și umane.

 

„În procesul de implementare a schemei se utilizează mecanismul plății către întreprindere, în ordinea încărcării cererilor însoțite de documentația completă și conform datelor încărcate în aplicația informatică utilizată pentru înregistrarea și administrarea ajutorului de stat în scopul prezentei scheme” – se arată în proiectul de OUG.

 

Tags: afaceri bani europeni business consiliere consultanta consulting fonduri europene funds. finantare nerambursabila granturi HORECA investitii proiecte europene sprijin HORECA

Leave A Comment

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați 

www.fonduri-ue.ro

Contact Us

2020 © Toate drepturile rezervate – PRO VEST Fonduri Europene

Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare.