Consulting

Anunț lansare PNDR – Submăsura 4.2 „Sprijin pentru investiții în procesarea/ marketingul produselor agricole”

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a anunțat lansarea sesiunii de de depunere a Cererilor de finanţare pentru submăsura 4.2 „Sprijin pentru investiții în procesarea/ marketingul produselor agricole” din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.

 

Perioadă depunere proiecte:

  • 8 octombrie 2021 – 7 ianuarie 2022. 

OBIECTIV:

  • Înființarea și/ sau modernizarea unităților de procesare și comercializare;
  • Introducerea de noi tehnologii pentru dezvoltarea de noi produse și procese;
  • Aplicarea măsurilor de protecția mediului inclusiv scăderea consumului de energie și a emisiilor GES;
  • Promovarea investițiilor pentru producerea și utilizarea energiei din surse regenerabile;
  • Creşterea numărului de locuri de muncă.

BENEFICIARI ELIGIBILI:

  • Persoana fizică autorizată
  • Întreprinderi individuale
  • Întreprinderi familiale
  • Societate în nume colectiv
  • Societate în comandită simplă
  • Societate pe acțiuni
  • Societate în comandită pe acțiuni
  • Societate cu răspundere limitată (microîntreprinderi, întreprinderi mici, întreprinderi mijlocii)
  • Cooperative agricole
  • Societăți cooperative
  • Grup de producători

BUGET / INTESITATE FINANȚARE:

SPRIJINUL  NERAMBURSABIL va fi de 50% din totalul cheltuielilor eligibile pentru IMM-uri si grupuri de producatori/cooperative sau de 40% pentru alte intreprinderi si nu va depasi:

Pentru microintreprinderi și  întreprinderi mici:

  • 000 Euro/ proiect pentru investițiile noi permise în cadrul fișei ;
  • 000 Euro/ proiect pentru celelalte investiții;

Pentru întreprinderi mijlocii:

  • 200.000 euro/ proiect pentru investiile noi permise în cadrul fișei;
  • 000.000 euro/ proiect pentru celelalte investiții

Pentru alte întreprinderi și forme asociative:

  • 500.000 euro pentru investiițiile noi permise în cadrul fișei;
  • 200.000 euro pentru celelalte investiții.

CHELTUIELI / OPERAȚIUNI ELIGIBILE:

  • Construcția, extinderea, modernizarea și dotarea clădirilor unităților de procesare;
  • Investiții în producerea și comercializarea produselor vinicole propuse de solicitanții care nu figurează în Registrul Plantațiilor Viticole cu Declarația de producție și/sau cu Declarația de stocuri produse vinicole;
  • Achiziționarea, inclusiv în leasing3 de utilaje noi, instalații, echipamente și mijloace de transport specializate în scopul colectării materiei prime și/sau comercializării produselor agro-alimentare în cadrul lanțurilor alimentare integrate;
  • Cheltuieli generate de îmbunătățirea controlului intern al calității și conformarea cu noile standarde* impuse de legislația europeana pentru procesarea și comercializarea produselor agro-alimentare;
  • Organizarea și implementarea sistemelor de management a calității și de siguranță alimentara
  • Achiziționarea de tehnologii (know‐how), patente și licențe pentru pregătirea implementării proiectului
  • Achiziționarea de software, identificat că necesar în documentația tehnico-economica a proiectului
  • Cheltuieli aferente marketing-ului produselor obținute, în limita a max. 5% din valoarea eligibila a proiectului, dar nu mai mult de 30.000 euro: înființarea unui site – pentru promovarea și comercializarea propriilor produse; etichetarea (crearea conceptului) ; creare marca înregistrată/brand)
  • Cheltuieli pentru consultanta, proiectare, monitorizare și management, inclusiv onorariile pentru consiliere privind durabilitatea economica și de mediu, taxele pentru eliberarea certificatelor, precum și cele privind obținerea avizelor și autorizațiilor necesare implementării proiectelor, prevăzute în legislația națională.

 

 

SURSA: AFIR


Leave A Comment

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați 

www.fonduri-ue.ro

Contact Us

Parteneri oficiali

2020-2025 © Toate drepturile rezervate – PROVEST Fonduri Europene