Programul Național de Digitalizarea al IMM-urilor”, din cadrul Programului operațional Competitivitate 2014-2020 a fost introdus, vineri, în ședința de Guvern. Programul este destinat IMM-urilor din toate domeniile de activitate iar valoarea totală este de 150 de milioane de euro.
Conform ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș, vor fi două categorii de finantari:
- 30.000-100.000 Euro pentru digitalizarea IMM-urilor Bugetul total este de 100 de milioane de euro si se adreseaza IMM-urilor din toate domeniile, cu exceptia firmelor IT.
- 1 milion – 6 milioane Euro pentru IMM-urile de IT, acestea vor beneficia de un buget total de 50 de milioane de euro. „Activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC”.
Banii sunt administrati de Ministerul Fondurilor Europene, însă for fi împărțiți de către Autoritatea de Digitalizare a României prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI), ca administrator. De asemenea, subadministratori vor fi Agențiile de Dezvoltare Regionale (ADR) de la nivelul fiecărei regiuni.
Activități eligibile pentru Digitalizarea Imm-urilor:
- Achiziționarea de hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente;
- Realizarea rețelei LAN;
- Achiziționarea și / sau dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA;
- Achiziționarea unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server;
- Achiziționarea unui nume de domeniu nou;
- Achiziționarea soluției de semnătură electronică;
- Trecerea a arhivelor din analog / dosare / hârtie în digital indexabil;
- Achiziționarea de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
- Achiziționarea soluțiilor IT pentru comerțul electronic;
- Achiziționarea de servicii de tip cloud și SaaS, respectiv Software as a Service;
- Achiziționarea serviciilor de găzduire;
- Achiziționarea de servicii pentru consolidarea securității cibernetice;
- Achiziționarea de servicii de consultanță;
- Instruirea personalului care va utiliza produsele implementate;
- Achiziționarea de servicii de auditare intermediară / finală, financiară;
- Achiziționarea de servicii de consultanţă / analiză pentru identificarea soluţiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile
Activități eligibile pentru firmele IT
- Activități aferente achiziționării de hardware TIC și a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului. Sunt excluse elementele de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin proiect;
- Activități aferente amenajării centrului de date în care se vor instala echipamentele TIC achiziționate prin proiect, instalarea realizându-se o singură dată pe perioada implementării;
- Activități aferente achiziționării și/sau dezvoltării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, achiziționarea și implementarea de soluții de semnătură electronică, inclusiv resurse de stocare si procesare, justificate din punct de vedere al implementării proiectului. Dezvoltarea și implementarea soluțiilor software specifice proiectului și integrarea aplicațiilor folosite trebuie să respecte obligatoriu etapele clare de dezvoltare: analiza cerințelor, proiectare, implementare și testare, precum și pe cele de punere în funcțiune, dacă este cazul;
- Activități aferente cercetării industriale sau dezvoltării experimentale;
- Activități necesare informării și publicității proiectului;
- Activități aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii proiectului propus spre finanțare și managementul proiectului, inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării proiectului și servicii de asistență juridică pentru realizarea achizițiilor, elaborarea documentației de atribuire și aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție;
- Activități aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța;
- Activități de achiziție a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară, conform reglementărilor naționale și tehnică, din perspectiva corespondenței rezultatului proiectului cu Cererea de finanțare și obiectivele POC.
Leave A Comment