Consulting

MFP: A fost redeschisă Schema de ajutor pentru sprijinirea investițiilor destinată costurilor salariale

 

Ministerul Finanțelor Publice a anunțat pentru mediul de afaceri că se pot depune cereri pentru finanțare în baza H.G. nr.332/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor noi, care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, conform unui comunicat al instituției.

 

Obiectiv:

”Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regională prin realizarea de investiții care determină crearea a minim 100 de locuri de muncă și încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni şi redresarea economiei româneşti. În cadrul schemei sunt finanțate cheltuielile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de noi locuri de muncă. Se acordă sume sub formă de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. În anul 2020, pentru ambele scheme de ajutor de stat administrare de M.F.P. (instituite în baza H.G. nr.332/2014 și H.G. nr. 807/2014) a fost alocat un buget de 1,5 miliarde lei.”, a transmis MFP.

 

În luna august, prin Hotãrârea de Guvern nr.598/2020 a fost revizuitã aceastã schemã, pentru creșterea accesibilitãții companiilor la finanțarea investițiilor cu ajutor de stat.

 

Cheltuielile eligibile:

  • Sunt considerate cheltuieli eligibile costurile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi aferente noilor locuri de muncă create ca urmare a realizării de investiţii, ce includ salariul brut și contribuțiile obligatorii.
  • Fiecare loc de muncă creat ca urmare a investiției se menține pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data la care acesta a fost ocupat prima dată.

 

Principalele modificări, conform comunicatului:

  • prelungirea până în anul 2023 a perioadei în care se pot emite acorduri pentru finanţare;
  • prelungirea până în anul 2028 a perioadei în care se poate efectua plata ajutorului de stat;
  • eliminarea condiției privind angajarea de lucrători defavorizați;
  • introducerea posibilității demarării proiectului de investiții după depunerea cererii pentru finanțare;
  • eliminarea obligativității operatorului economic de a nu înregistra debite restanțe la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanțare, această obligație rămânând valabilă la momentul plății ajutorului de stat;
  • eliminarea evaluării cererilor de acord pentru finanţare în 2 etape în vederea simplificării procedurii de evaluare;
  • stabilirea unui termen de 6 luni de la emiterea acordului pentru finanţare pentru asigurarea surselor de finanţare şi demonstrarea situaţiei juridice a locaţiei, având în vedere că procesul de perfectare a documentelor juridice în contextul actual poate întârzia depunerea cererii de acord pentru finanţare;
  • flexibilizarea condiţiilor pe care trebuie să le ȋndeplinească ȋntreprinderile ȋn activitate, respectiv eliminarea condiției privind rentabilitatea cifrei de afaceri;
  • posibilitatea modificării locației/locațiilor, precum și a locurilor de muncă aferente acestora în aceeași regiune;
  • flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat, prin eliminarea condițiilor referitoare la numărul maxim de cereri care se pot depune într-un an calendaristic.

 

Principalele criterii de eligibilitate și condiții obligatorii, conform comunicatului:

  • Investițiile realizate trebuie sã fie considerate investiții inițiale sau investiții inițiale în favoarea unei activitãți economice noi.
  • Compania nu intrã în categoria ”întreprinderilor în dificultate”, definite conform art. 2 alin. (18) din Regulament. Astfel, nu sunt eligibile întreprinderile care se aflã în cel puțin una dintre urmãtoarele situații:
    • în ultimul an fiscal jumãtate din capitalul social subscris a dispãrut din cauza pierderilor acumulate;
    • raportul datorii/capitaluri proprii este mai mare de 7,5;
    • capacitatea de acoperire a dobânzilor calculate pe baza EBITDA se situeazã sub valoarea de 1 (în cazul întreprinderilor mari).
  • Nu se aflã în procedurã de executare silitã, insolvențã, faliment, reorganizare judiciarã, dizolvare, închidere operaționalã, lichidare sau suspendare temporarã a activitãții.
  • Nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare.
  • Nu au efectuat o relocare cãtre unitatea în care urmeazã sã aibã loc investiția.
  • Este demonstrat efectul stimulativ al ajutorului.

 

 

Sursa: MFP

Tags: afaceri ajutor salariu bani europeni business consiliere consultanta consulting finantare nerambursabila fonduri europene funds granturi investitii proiecte europene schema ajutor

Leave A Comment

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați 

www.fonduri-ue.ro

Contact Us

Parteneri oficiali

2020-2021 © Toate drepturile rezervate – PROVEST Fonduri Europene