page contents
Consulting

MĂSURA 1 – MICROGRANTURI: CONDIȚIE DE FOLOSIRE A SPRIJINULUI OFERIT!

Micii antreprenori au solicitat microgranturi pentru finanțarea cheltuielilor incluse în cadrul Măsurii 1 din programul Guvernului privind susținerea IMM-urilor în contextul pandemiei. Banii oferiți drept sprijin au început să intre în conturile solicitanților, însa anumiți beneficiari i-au mutat în conturile personale, astfel, Ministerului Economiei a făcut un anunț destinat pentru beneficiarii Măsurii 1 – microgranturi de capital de lucru:

”Băncile partenere au sesizat faptul că un număr de beneficiari ai măsurii 1 – microgranturi – au transferat, în scurt timp de la primire, sumele nerambursabile în conturile personale.

ATRAGEM ATENȚIA asupra următoarelor prevederi ale procedurii de implementare a măsurii 1:

În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar, acesta are obligația efectuării cheltuielilor, din contul distinct deschis la una din băncile partnere în program, numai prin transfer bancar și  urmărind  să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii de cheltuieli eligibile:

  1. a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  2. b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  3. c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  4. d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  5. e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
  6. f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  7. g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  8. h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

ATENȚIE! Contractul de finanţare va fi reziliat şi ajutorul de stat acordat va fi recuperat, împreună cu dobânzile accesorii aferente, şi în cazul în care beneficiarul a plătit, din contul proiectului, cheltuieli care nu se încadrează în categoria cheltuielilor eligibile.

!De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar, acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), sub sancțiunea recuperării ajutorului acordat.”

Reamintim că prin Măsura 1 au fost acordate microgranturi  în valoare de 2000 de euro.

 

Sursă: Ministerul Economiei – Facebook

 

 

Tags: afaceri bani europeni business consiliere consultanta consulting fonduri europene funds. finantare nerambursabila granturi investitii microgranturi proiecte europene

Leave A Comment

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați 

www.fonduri-ue.ro

Contact Us

AGENTIA DE CONSULTANTA PROVEST S.R.L
Municipiul Reșița, stradă Petru Maior nr 2, Spațiu administrativ nr 421, județul Caraș-Severin
CUI 41646670

2020 © Toate drepturile rezervate – PRO VEST Fonduri Europene

Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare.