În data de 05 ianuarie 2021, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a anunțat prelungirea termenului de depunere pentru submăsura 4.2 „Sprijin pentru investiții în procesarea/ marketingul produselor agricole” din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020. Termenul inițial pentru închiderea sesiunii de depunere a proiectelor era data de 7 ianuarie 2022, acesta prelungindu-se până la data de 7 februarie 2022, ora 16:00.
Fondurile disponibile pe care fermierii le pot accesa prin submăsura 4.2 sunt de 182.777.722 Euro, repartizate astfel:
- Sprijin pentru investiții de modernizare în procesarea/ marketingul produselor agricole – 143.611.067 Euro;
- Sprijin pentru investiții noi, extindere și modernizare în procesarea/ marketingul produselor agricole pentru plante proteaginoase – 39.166.655 Euro.
CHELTUIELI / OPERAȚIUNI ELIGIBILE:
- Construcția, extinderea, modernizarea și dotarea clădirilor unităților de procesare;
- Investiții în producerea și comercializarea produselor vinicole propuse de solicitanții care nu figurează în Registrul Plantațiilor Viticole cu Declarația de producție și/sau cu Declarația de stocuri produse vinicole;
- Achiziționarea, inclusiv în leasing3 de utilaje noi, instalații, echipamente și mijloace de transport specializate în scopul colectării materiei prime și/sau comercializării produselor agro-alimentare în cadrul lanțurilor alimentare integrate;
- Cheltuieli generate de îmbunătățirea controlului intern al calității și conformarea cu noile standarde* impuse de legislația europeana pentru procesarea și comercializarea produselor agro-alimentare;
- Organizarea și implementarea sistemelor de management a calității și de siguranță alimentara
- Achiziționarea de tehnologii (know‐how), patente și licențe pentru pregătirea implementării proiectului
- Achiziționarea de software, identificat că necesar în documentația tehnico-economica a proiectului
- Cheltuieli aferente marketing-ului produselor obținute, în limita a max. 5% din valoarea eligibila a proiectului, dar nu mai mult de 30.000 euro: înființarea unui site – pentru promovarea și comercializarea propriilor produse; etichetarea (crearea conceptului) ; creare marca înregistrată/brand)
- Cheltuieli pentru consultanta, proiectare, monitorizare și management, inclusiv onorariile pentru consiliere privind durabilitatea economica și de mediu, taxele pentru eliberarea certificatelor, precum și cele privind obținerea avizelor și autorizațiilor necesare implementării proiectelor, prevăzute în legislația națională.
Sursa: AFIR
Leave A Comment