Consulting

𝐌𝐈𝐂𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐍𝐓𝐔𝐑𝐈 𝐒𝐈 𝐆𝐑𝐀𝐍𝐓𝐔𝐑𝐈 𝐏𝐄𝐍𝐓𝐑𝐔 𝐂𝐀𝐏𝐈𝐓𝐀𝐋𝐔𝐋 𝐃𝐄 𝐋𝐔𝐂𝐑𝐔 𝐀𝐂𝐎𝐑𝐃𝐀𝐓𝐄 𝐈𝐍 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐄𝐗𝐔𝐋 𝐏𝐀𝐍𝐃𝐄𝐌𝐈𝐄𝐈 – 𝐂𝐎𝐕𝐈𝐃-𝟏𝟗 – 𝟐𝟎𝟐𝟏

În data de 1 iulie 2021 a fost publicat Monitorul Oficial Ordinul nr. 690/2021 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19.

Obiectivul schemei de ajutor de stat îl reprezintă susţinerea IMM-urilor în cadrul programului de relansare economică cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID – 19, prin acordarea de ajutoare temporare cu valoare limitată acelor IMM-uri care se confruntă cu un deficit sau chiar cu indisponibilitatea lichidităţilor.

Schema se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2021.

FORMA SPRIJINULUI FINANCIAR:
  • Măsura 1 – Microgrant în sumă fixă, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei al sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;
  • Măsura 2 – Grant pentru capital de lucru, sub formă de cost unitar: echivalentul în lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat.
MĂSURA 1 –  MICROGRANT

VALOARE:

  • Valoarea maximă a ajutorului este echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro/beneficiar de ajutor de stat, acordabil o singură dată, într-o singură tranșă, sub formă de cost unitar.

BENEFICIARI:

  • a) IMM-uri;
  • b) PFA/Întreprinderi individuale/Întreprinderi familiale, alţi profesionişti care desfăşoară profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege şi ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute;
  • c) Persoanele fizice autorizate/cabinete medicale individuale din domeniul sănătăţii, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID – 19.

CHELTUIELI ELIGIBILE:

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe bază de contract legal încheiat;
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
  • Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității curente pentru reluarea activităților economice;
  • Cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.
Măsura 2 – GRANT PENTRU CAPITALUL DE LUCRU

VALOARE:

  • Pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile/ONG-urile care desfășoară activități în domeniul educației cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este  între  2.000 – 150.00 euro;

BENEFICIARI:

  • IMM-urile aflate în dificultate în contextul pandemiei (cu domeniile de activitate eligibile)
  • ONG-urile care desfășoară activități în domeniul educației.

CHELTUIELI ELIGIBILE:

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiarii prevăzuți de prezenta schemă de ajutor de stat;
  • datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
  • cheltuieli privind chiria pe bază de contract legal încheiat;
  • cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte;
  • cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
  • cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente;
  • cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare activității curente în mod direct în vederea reluării activității curente a beneficiarului finanțării;
  • cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.

În eventualitatea în care cele două măsuri de ajutor prezintă interes pentru dumneavoastră și sunteți interesat de verificarea eligibilității sau doriți să obțineți mai multe informații, ne puteți contacta accesând rubrica ”CONTACT„ de pe site-ul nostru: https://pro-vest.ro/contact/

Tags: bani europeni Capital de lucru consultanta finantare nerambursabila funds granturi granturi capital de lucru Masura 1 - Microgranturi Masura 2 - Granturi pentru capitalul de lucru microgranturi schema ajutor

Leave A Comment

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați 

www.fonduri-ue.ro

Contact Us

AGENTIA DE CONSULTANTA PROVEST S.R.L
Municipiul Reșița, stradă Petru Maior nr 2, Spațiu administrativ nr 421, județul Caraș-Severin
CUI 41646670

2020 © Toate drepturile rezervate – PRO VEST Fonduri Europene

Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare.